​Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt

De lancering van de Apple Vision Pro, met de bijbehorende hype die we van Apple gewend zijn, heeft de discussie over immersive tech weer aangewakkerd. Is dit de toekomst van marketing, of is het nog te vroeg?

De mythe van onbereikbare technologie

Vaak wordt gedacht dat immersive tech ver weg is, onbetaalbaar en enkel voor early adopters. De Apple Vision Pro, met een prijskaartje van €4.200, draagt bij aan dit idee. Echter, er zijn al tal van vormen van immersive tech die nú relevant zijn voor jouw doelgroep, en die je vandaag al kunt inzetten:

AR filters op social media

De meest populaire social media platformen maken het mogelijk om filters toe te passen op je gezicht of je omgeving. Wellicht de meest bekende filter is Dog” van Snapchat, die je hondenoren en een grote hondentong geeft. Filters zijn inmiddels een vast ingrediënt in het dagelijkse social media gebruik van Gen Alpha, Gen Z, en zelfs millenials.

Het maken van die filters gebeurd in software die door de platformen zelf is ontwikkeld. Zo is er Lens Studio van Snapchat, Meta Spark voor Instagram en Facebook en Effect House voor TikTok. Die software is gratis beschikbaar en maakt het mogelijk om filters te ontwikkelen voor commerciële doeleinden.

image

Delen op:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Je wordt doorgestuurd naar het volledige artikel