Peugeot E-Lion Day 2024: de leeuw als beschermde diersoort

Peugeot heeft vandaag het nieuwe gezicht van de E-Lion laten zien. De leeuw, symbool voor het Franse merk heeft hulp nodig en wordt hulpzaam. De eerste is duidelijk, er lopen nog maar 20.000 leeuwen rond op de wereld, de koning van de jungle wordt bedreigd en daar kan niet genoeg aandacht aan worden gegeven. Het siert Peugeot om zich hier meer bij betrokken te gaan voelen.

De leeuw met een stekker is een beetje het omgekeerde, daar komen er steeds meer van. Peugeot heeft de ambitie om het leidende EV-merk op de Europese markt te worden. Dat is ferme taal want de concurrentie komt in grote getalen over de weg en per boot naar Europa. Maar het betekent ook dat Peugeot binnen Stellantis het A-merk wil worden. De grootste en meest innovatieve, in de wetenschap dat er van iedere nieuwe Peugeot één of meerdere bloedverwanten zullen zijn.

Want de tijd van eigen technologie is niet meer. Net als dat er echt serieuze concurrentie zit aan de koffietafel. Opel maakt identieke auto’s met een vleugje Duits vakmanschap en scherpere prijzen, Citroën blijft met veel gevoel over de weg zweven. DS Automobiles maakt dezelfde auto’s maar dan luxueuzer en prachtig ontworpen en in Italië worden kleintjes als de Fiat 500 steeds groter. Jeep wordt elektrisch en is in zijn segment niet te verslaan en Alfa Romeo is op snelheid en ‘emotione’ moeilijk te kloppen.

peugeot_e-lion_2024
Peugeot E-Lion in 2024

image

Delen op:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Je wordt doorgestuurd naar het volledige artikel