SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine

Google heeft een core update aangekondigd en dat betekent dat er wat staat te veranderen voor vele pagina’s op het internet. De belangrijkste verandering zit hem vooral in het opsporen van pagina’s die niet waardevol zijn, maar gemaakt zijn om veel kliks te ontvangen zonder de lezer echt verder te brengen. Maar er is meer. We noemen 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine.

1. Minder spam

De grootste aanpassing die eraan komt is dat SEO-pagina’s die verder weinig interessante informatie bevatten rake klappen krijgen. Google wil dat mensen die de zoekmachine gebruiken snel uitkomen bij een goed antwoord op hun informatievraag. Dat houdt in dat de pagina’s die dus vol staan met goede H2-koppen, linkjes en meer dingen die ‘search engine optimized’ zijn, minder goed ranken wanneer de eigenlijke inhoud geen antwoord geeft op de vraag die wordt gesteld. Met andere woorden: als er onzin op de pagina staat, dan wordt deze onzin gezien. Google hoopt hiermee 40 procent minder van dit soort slechte content in de zoekresultaten te laten zien.

image

Delen op:

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Je wordt doorgestuurd naar het volledige artikel